danas je 19.4.2024

Input:

Novi standardni obrasci za objavljivanje

1.4.2024, , Izvor: Verlag Dashöfer

3.20 Novi standardni obrasci za objavljivanje

Marijana Šperanda, dipl.oec.

Svaka država članica prenosi nove direktive zasebno u nacionalno zakonodavstvo, nakon čega se moraju koristiti i propisani standardni obrasci pri objavama. Obavijesti u postupcima nabava velike vrijednosti, poslane u strukturiranom elektroničkom obliku, objavljuju se unutar 5 dana od njihova zaprimanja u Uredu za publikacije Europske unije. Automatsko provjeravanje obveznih polja i jasna struktura elektroničkih obavijesti osiguravaju dosljednost s direktivama Europske unije i umanjuju rizik od pogreški pri kodiranju.

Europska komisija, nakon savjetovanja sa Savjetodavnim odborom za javnu nabavu, donijela je Provedbenu uredba komisije (EU) 2023/2884 оd 20. prosinca 2023., o izmjeni Provedbene uredbe (EU) 2019/1780 o utvrđivanju standardnih obrazaca za objavljivanje obavijesti u području javne nabave, prema odredbama, kako slijedi:

(1)  Provedbenom uredbom Komisije (EU) 2019/1780 utvrđuju se standardni obrasci (e-obrasci) za objavljivanje obavijesti u području javne nabave. Njome je zamijenjena Provedbena uredba Komisije (EU) 2015/1986  kako bi se standardni obrasci utvrđeni u toj provedbenoj uredbi prilagodili digitalnoj transformaciji. Provedbena uredba (EU) 2019/1780 naknadno je izmijenjena 2022. kako bi se odgovorilo na zahtjeve država članica o nekoliko tema, uključujući zahtjeve za izvješćivanje za Direktivu 2009/33/EZ Europskog parlamenta i Vijeća, zelenu javnu nabavu i inovativnu nabavu.  
(2)  Kako bi se osigurala usklađenost standardnih obrazaca s ciljevima Unije, u interesu jasnoće i dosljednosti izvješćivanja, trebalo bi dodati polja za Uredbu (EU) 2022/1031 Europskog parlamenta i Vijeća, Uredbu (EU) 2022/2560 Europskog parlamenta i Vijeća i Direktivu (EU) 2023/1791 Europskog parlamenta i Vijeća.  
(3)  S obzirom na potrebe država članica i Unije za standardiziranim formatom i postupcima za objavljivanje obavijesti koje ne podliježu zahtjevima za objavljivanje utvrđenima u direktivama 2014/23/EU, 2014/24/EU, 2014/25/EU i 2009/81/EZ, trebalo bi dodati šest novih obrazaca kako bi se javnim naručiteljima omogućilo objavljivanje obavijesti u Službenom listu Europske unije. Svaki novi obrazac trebao bi imati posebnu svrhu koja obuhvaća fazu planiranja (obavijest o prethodnoj provjeri tržišta, prethodna informacijska obavijest), fazu nadmetanja (obavijest o nadmetanju), fazu rezultata (obavijest o dodjeli ugovora, obavijest o izvršenju ugovora) i objavu obavijesti o izmjeni ugovora.  
(4)  Kako bi se poboljšala čitljivost tablice 2. Priloga, trebalo bi pojasniti značenje i razliku između tri kategorije "obvezno“: "obvezno“ (O), "uvjetno obvezno“ (UO) i "postojeće obvezno“ (PO). Kategorija "obvezno“ odnosi se na ona polja koja se zahtijevaju tehnički ili direktivama 2014/23/EU, 2014/24/EU, 2014/25/EU i 2009/81/EZ, dok se "uvjetno obvezno“ odnosi na ona polja koja se zahtijevaju pod određenim uvjetima, kao što je dobrovoljno objavljivanje informacija u neobveznim poljima s kojima polja "uvjetno obvezno“ imaju logičku i tehničku povezanost. To uključuje polja koja obuhvaćaju detaljne informacije o zahtjevima za pravnu zaštitu (preispitivanje) i odlukama (BT-784 – 798) koji su uvjetno obvezni zbog njihove logičke povezanosti s neobveznim poljem koje se odnosi na zahtjeve za pravnu zaštitu (preispitivanje) i odluke (BT-783). Kategorija "postojeće obvezno“ znači da, ako te informacije postoje, iako ih Komisija ne može provjeriti, obavijest ih mora sadržavati.  
(5)  Kako bi se uzele u obzir povratne informacije država članica tijekom postupka donošenja Provedbene uredbe Komisije (EU) 2022/2303, trebalo bi prilagoditi i poboljšati i standardne obrasce u pogledu opisa određenih uvjeta poslovanja i primjene tih uvjeta, kako je utvrđeno u tablici 2. Priloga.